Predsednica KUD Serafin Teuta R. Brumec 

Pozdrav

Pianist Peter Barbo

J. S. Bach Preludij v B-duru iz WTK I

L. van Beethoven Largo – Allegro iz Sonate št. 17 v d-molu, op. 31, št. 2

A. Skrjabin Etuda v dis-molu, op. 8, št. 12

Peter Barbo se je rodil leta  1998 v Ljubljani. Klavir se je začel učiti pri petih letih pri prof. Lidiji Andabaki. Z odličnim uspehom je končal Glasbeno šolo Ljubljana Vič – Rudnik pri prof. dr. Radovanu Škrjancu in z njim šolanje tudi privatno nadaljeval. Leta 2017 se je vpisal na oddelek za glasbeno pedagogiko na Akademiji za glasbo v Ljubljani, kjer je obiskoval pouk klavirja v razredu prof. Marte Kržič.  Od leta 2019 študira klavir v razredu prof. Tatjane Ognjanovič. Dodatno se je izobraževal pri različnih mednarodno uveljavljenih pianistih. 

Nastopal je na številnih koncertih, samostojnih recitalih ter domačih in mednarodnih glasbenih festivalih (Slovenski glasbeni dnevi, Ljubljana Festival, Mozartovi družinski dnevi …). Pogosto deluje kot korepetitor, sodeluje pri opernih produkcijah ter na koncertih spremlja zbore, solo pevce in različne komorne zasedbe. Leta 2018 je na klavirskem tekmovanju v Srbiji osvojil prvo nagrado in drugo mesto, leta 2019 pa prvo mesto in prvo nagrado v kategoriji klavir solo in klavirski duo, prav tako pa je bil razglašen za zmagovalca tekmovanja.

Godalni kvartet Dissonance

Žarko Živkovič Suita Dedal

Godalni kvartet Dissonance je nastal po srečnem naključju. Glasbeniki, člani Orkestra Slovenske filharmonije, so se zbrali za prvo slovensko izvedbo godalnega kvarteta priznanega slovenskega skladatelja Lojzeta Lebiča. Po uspešni predstavitvi so se zaradi želje po nadaljnjem skupnem muziciranju odločili, da prerastejo v stalno zasedbo. Njeno ime so povzeli po istoimenski Mozartovi skladbi, simbolizira pa poslanstvo ansambla, ki se bo posvečal tako klasični literaturi kot tudi delom sodobnih skladateljev, zlasti slovenskih.

Kvartet sestavljajo:

Janez Podlesek, prva violina

Matjaž Porovne, druga violina

Oliver Dizdarevič, viola

Klemen Hvala, violončelo

Basbaritonist Tomaž Štular

Arija Alidora Là del ciel nell’arcano profondo

iz opere Pepelka G. Rossinija

v uprizoritvi ljubljanske operne hiše

Arija Osmina O, wie will ich triumphieren

iz opere Ugrabitev iz seraja W. A. Mozarta

v uprizoritvi mariborske operne hiše

Tomaž Štular je diplomiral iz kontrabasa na Akademiji za glasbo v Ljubljani in se kmalu nato začel ukvarjati tudi s petjem. Je dolgoletni član tako orkestra kot tudi zbora Slovenske filharmonije. Udeležil se je mednarodnega pevskega tekmovanja Riccardo Zandonai in se uvrstil v finale. Po uspešno opravljeni avdiciji za poletni festival v Italiji je pel vlogo Basilia v operi Seviljski brivec in vlogo Banca v operi Macbeth na koncertu v Gledališču G. Verdija v Pordenoneju. Nastopal je na festivalih v tujini z različnimi vlogami, kot so Filiberto v Rossinijevi operi Signor Bruschino, Sparafucile v Verdijevem Rigolettu, Alidoro v Rossinijevi Pepelki in drugimi. Povabljen je bil tudi na tirolski festival (Tirolische Festspiele Erl) v Avstriji. 

V ljubljanski Operi je debitiral z vlogo Toma v Verdijevem Plesu v maskah. Za isto predstavo je naštudiral tudi vlogo Samuela, nato pa se je predstavil še v vlogah, kot so Colline (La bohème), Sparafucile (Rigoletto), Basilio (Seviljski brivec), Doktor Grenvil (La traviata) in Alidoro (Pepelka). Kot solist je nastopil na abonmajskem koncertu godalnega kvarteta Slovenske filharmonije. Doma in v tujini je imel več recitalov (Slovenska filharmonija, festival Lent v Mariboru, Videm, Verona …). Februarja 2019 je na velikem odru mariborske Opere debitiral v vlogi Osmina (Ugrabitev iz seraja).

Folklorna skupina grof Blagaj

Še kikl’co prodala bom

Fantovski ples s klobuki in pletenkami

Pisalo se je leto 1999, ko so se zbrali nekateri bivši plesalci folklorne skupine, ki je v Polhovem Gradcu delovala v letih 1975 do 1979. S seboj so pripeljali svoje žene in može in nastalo je osem plesnih parov. Prvi nastop so imeli leta 2000 in torej letos praznujejo 20-letnico delovanja. Od takrat naprej nizajo nastop za nastopom. Državna meja jih ne ustavi , svoje plesne korake uspešno predstavljalo tudi na raznih evropskih folklornih festivalih. Od leta 2001 jih vodi Anita Kobe. Nadeli so si ime Folklorna skupina grof Blagaj.

Kot ni bilo ovir za grofa Blagaja v 19. stoletju, tako tudi za Folklorno skupino grof Blagaj noben izziv ni ovira. Vedno je motivacija. Leta 2015 je tako dozorela dolgoletna ideja o  izdelavi Polhograjske noše. Nošo je leta 1838 narisal slikar Goldenstein, leta 2016 pa so jo prvič predstavili v Polhograjski graščini. Kakšen privilegij za tako majhen kraj, kot je Polhov Gradec, saj številni večji kraji nimajo svoje noše!

Pričujoči posnetek je z lanskega celovečernega nastopa v Kulturnem domu Jakoba Trobca v Polhovem Gradcu.

Raznovrstnost pogleda

Slike z razstave Jelka Valenčaka, ki je bila 

marca 2020 v galeriji Frnaža v Novi Gorici

Avtor se predstavi

Risanje mi je bilo že od zgodnjih otroških let potreba in izpolnitev. Še posebej me je takrat privlačeval živalski svet. Proti koncu osnovne šole me je prevzel kubizem, ko nisem vedel, ali bi risbe sploh pokazal učitelju. V gimnaziji ni bilo likovne vzgoje, pa je risanje zamenjala glasba. Na šoli za arhitekturo je bilo arhitekturno risanje podvrženo pravilom perspektive in izraznosti stavbnih značilnosti. Sam sem veliko bolj čutil potrebo po izražanju žive narave in krajine ter njunih vsakovrstnih posebnosti. To sem deloma našel na tečaju na likovni akademiji pri risanju malega akta, ko je bila moja risba vsakokrat drugačna, predvsem prilagojena modelom (starosti, spolu ali kipu).

V času aktivne delovne dobe sem likovno ustvarjalnost zamenjal za arhitekturno in urbanistično, težnje po likovnem ustvarjanju so bile takrat potlačene. Šele v poznih letih sem prišel ponovno v stik z likovno ustvarjalnostjo. Obiskoval sem likovne tečaje in skušal na svojstven ponotranjen način izraziti predmete svojega opazovanja. Pri svojem delu sem osredotočen na trenutno neponovljivo dogajanje v življenju opazovanega predmeta, pa naj bo to krajina, živa bitja ali njihovo sobivanje.

Kot osnovo vedno uporabljam risbo, ki jo nadgrajujem z dodajanjem barvnih ploskev in oblik, s katerimi na vedno drugačen način skušam doseči sožitje med zavednim in nezavednim. Enkratnost trenutka skušam izraziti tudi z raziskovanjem svetlobe, dialogom med idejo in obliko in notranjo napetostjo. Odnos do lepote, ugodje zaradi lepih oblik, je podrejen notranji izraznosti, pri tem pa je prisoten neizrazit vpliv posameznih smeri modernega slikarstva.

Kot motiv velikokrat uporabljam gozd z različno obravnavo svetlobe in s prisotnostjo arhetipov živalskega sveta, ki daje dionizično komponento z izrazom dramatičnosti. Nekateri motivi so predstavljeni v mehkih in gibajočih se abstraktnih oblikah notranjega podzavestnega sveta, drugi pa izhajajo iz tlorisnih prostorskih podlag. Prisoten je tudi človek z vso težo prehojene poti v poznih letih svojega življenja.

Jelko Valenčak

Kulturno umetniško društvo Serafin že od
ustanovitve leta 1998 organizira Mozartove
družinske dneve – Festival ljubiteljev klasične
glasbe v Polhograjski graščini. Njegovo
dejavnost prepoznavajo tudi drugi, saj je leta
2011 prejelo Betettovo listino za vsestranski
prispevek k razvoju slovenske glasbene
kulture, njegova predsednica Teuta R. Brumec
pa je prejemnica priznanja občine Dobrova –
Polhov Gradec in zlate značke Javnega sklada
Republike Slovenije za kulturne dejavnosti.

 

Vizitka
Kulturno umetniško društvo Serafin
Ulica Vladimirja Dolničarja 2
1356 Dobrova
Davčna številka: 56658044
Matična številka: 1205382
TRR: SI56 6100 0001 5686 702,
Delavska hranilnica d.d.
email: kudserafin@yahoo.com

Mozartovi družinski dnevi bodo
do nadaljnjega potekali v virtualni obliki.

Naslednji, 211., bodo na sporedu v nedeljo, 24. 5. 2020.

Sofinancer prireditve:
Občina Dobrova – Polhov Gradec